maanantai 21. syyskuuta 2015

Volvon moottorin purku

Tästä alkoi moottorin purku.

Aloitimme purun irroittamalla sylinterinkannen. Sylinteri kannen tehtävä on tiivistää sylinteriputki ja se toimii venttiilikoneiston runkona.
Sylinterikannen alta paljastuu nokka-akselit ja venttiilikupit joiden alla on itse venttiilit.
Kuvassa on nokka-akseli jonka tehtävä on avata ja sulkea venttiilejä.
Öljypohjaan varastoituu öljyt. Jos öljypohjaan tulee reikä autolla ei saa aljaa sillä se moottori menee paskaksi.
Pakosarja poistaa sylintereistä pakokaasut.
Imusarjassa menee ilman ja polttoaineen sekoitus sylinteriin.
Kuvassa näkyy hihnapyörästö johon menee jakohihna joka pitää moottorin jaon oikeana.
Sylinteriputkissa liikkuu männät.
Kampiakseli toimii männät pyörittäjänä joka on männässä kiinni liukulaakereilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti